Arra jutottam...

köz+gondolkodás

A Pride esztétikája

2017. július 08. 11:41 - csonka balázs

avagy miért provokálnak a buzik?

Ugye ismerős: „engem nem érdekel, mit csinálnak, de azt a négy fal között csinálják”. 

A történet röviden a következő: 

A hatvanas évek végéig a liberális USÁban (is) rendszeres volt, hogy a meleg klubokat a rendőrség razziákkal zaklatta, - pedig ott négy fal között szórakoztak a melegek, rejtőzködve. Ebből lett elege néhányuknak New Yorkban (és nagyjából egyidejűleg más amerikai városban), és politikai tiltakozásokat rendeztek. 

(Jegyezzük meg, hogy a világ más részein nagyjából minden totál tiltva volt.)

A toleráns és liberális többségi társadalom melléjük állt, mert ezek az emberek mindenekelőtt emberek – értékes tagjai a társadalomnak, ugyanolyan jogokkal az élethez, a méltósághoz és a boldogsághoz, mint bárki másnak. A többségi társadalom karolta fel a melegjogi tiltakozásokat, és kérte a rendőrséget (illetve a rendőrséget irányító hatalmat), hogy fölöslegesen ne zaklassák a buzikat többé. A lényeg nem csak az önmagukért kiálló buzik bátorsága volt, hanem az is, hogy a többségi társadalom rokonszenvezett velük, és bíztatta őket a bátor politikai kiállásra. A többségi társadalom üzenete az volt: mi szeretünk és támogatunk benneteket. 

Évszázadok óta vannak különböző felvonulások, karneválok, jelmezes utcai vigaszságok szerte a világban. Amikor a melegek (nagyjából) elérték a politikai céljaikat, akkor az ottani többségi, szolidáris (simán értsd: emberszerető) társadalom igényére alakult át ez egy fesztivállá. Nyugat-Európában ez inkább egy ünneplő karnevál, mintsem egy politikai (társadalmi) tiltakozás. A fesztivál pedig azt jelenti, hogy együtt mulat hetero és meleg. A jelmezek és az esztétikai túlzások a nyugati liberális társadalmakban éppen nem a provokáció, hanem szórakozás részei – itt olyat láthatsz, amit máskor nem, itt együtt röhöghetsz a teljesen másképp élő emberekkel, sőt, a túlbuzis megjelenéssel cikizni is lehet a buzikat. (Ez különösen tárgya a szórakozásnak.) Éppen nem az erőszak, hanem a felszabadító nevetés a cél. Ha kinevetés, akkor kinevetés. Ha együtt nevetés, akkor együtt nevetés.

A többségi társadalom hívta ki a buzikat a négy fal közül, és rendezett nekik karnevált, ahol mindent szabad – még a heteróknak is.

A hivalkodó buzis megjelenés nyugaton kifejezetten nem az erőszakszülő provokáció, hanem az össznépi szórakozás része, és nem a buzik, hanem éppen a szórakozni vágyó többségi társadalom igénye. (A riói karneválnak is az öncélú, szélsőségesen hivalkodó megjelenés a lényege, persze más mondanivalóval.)

A jelenség magyarázata nem a melegek üzenetében (ne üldözz, nem vagyok más) rejlik, hanem a többségi társadaloméban: megvédelek, látod, együtt szórakozok veled, kérlek, hogy szórakoztass, mutasd meg magad, nevessünk együtt! A Pride nem a buzikról szól, hanem mindannyiónkról.

Mi itt Magyarországon nem ezt az utat jártuk be, és nincsenek folyamatos, évszázados liberális hagyományaink. Ezért jelenthet itt puszta provokációt ez a megjelenés, és ezért lehet (jogos) vita tárgya, hogy a harsány megjelenés nem kelt-e inkább ellenszenvet a rokonszenv helyett.

Egyszerűen még nem tanultunk meg együtt nevetni.

Gondolkozzunk, vitatkozzunk békésen.

♣    ♣    ♣

(Fenntartom a jogot a durván sértő kommentek törléséhez. Bocsánat.)

politikap_1.jpg

 

51 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://arrajutottam.blog.hu/api/trackback/id/tr7612648901

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

legális 2017.07.08. 23:07:08

"Toleráns és liberális többségi társadalom"
Az mi?
Rendben én toleránsnak tartom magam, de nem vagyok liberális, és jelenleg többségi.
A liberális nem toleráns és végképp nem többségi.
Most éppen itt, Magyarországon.
Ha kérhetem, értem, miattam senki ne tüntessen szivárványos zászlók alatt. Nélkülük szabadabbnak érzem magam.

miketbeszéltek 2017.07.09. 01:53:03

Ha pld. egy BKV dolgozó több bérért tüntet, akkor azt szolídan, transzparensekkel és a felvonuló tömeggel teszi. -Ha heterók tüntetnek-családi napot tartva-akkor a gyermekeiket mutatják be, és nem kamionokon szexelnek pucéron a feleségükkel.... Sz.sz.Még a más értékrendet vallók többsége sem ítélné el a homókat, ha kulturált módon demonstrálnának a politikai céljaik érdekében. A "pride" viszont a többségi társadalom szándékos provokálása, ezért nem értem, hogy miért kéne -még egy szabadságjogok mellett általában kiálló embernek is toleránsnak lennie a provokációval szemben? És miért is azt kéne elitélni, aki nem szereti, hogy provokálják a szándékos botrányokozókkal szemben???

Mosolyogj!-nekem bejött. 2017.07.09. 02:00:37

Meg kellene várni, amíg Magyarországon is a toleráns többségi társadalom kihívja őket a 4 fal közül.
Ezt nem lehet kikövetelni.
Az a baj, hogy a demokrácia intézményeit nem erőszakkal kell bevezetni, hanem meg kell rá érnie a társadalomnak. s ezt kevesen értik.

Pic 2017.07.09. 04:40:27

@miketbeszéltek: Egyetértek. Ha te szexelsz a nyílt utcán, akkor bevisznek közszeméremsértésért, ha ők, akkor csak "tüntetnek a jogaikért." Na ezt hívják diszkriminációnak.

Én ebben a történetben szintén a konzervatív elfogadó oldalt képviselem. kb 30 éve . Próbálok visszafogott, nem szélsőséges lenni.

Nehéz, mert hol megkapom a "hülye kis buzi", "buzibarát" a másik oldalról pedig a "szemét fasiszta" meg az "elavult nézetekhez ragaszkodó kispolgári faf" jelzőket, melyiket honnan.

Pedig egyszerű nézeteket vallok, így probléma nélkül dolgoztam együtt "más" kollégával is.

1. Tudom, hogy homo-nak lenni nem betegség és elfogadom hogy vannak "mások".
2. Semmi bajom velük, ugyanolyan emberek, mint a heterók, ugyanúgy élik életüket, dolgoznak, stb.
3. Az, hogy ki mit csinál otthon a hálószobában, az mindenki magánügye hacsak nem törvénybe ütköző.
4. Semmi bajom azzal, ha két nő vagy pasi kézenfogva megy az utcán, sőt a "hitvesi csókkal" sincs bajom
5. A kisebbség értékes és védeni kell. Ők is, Őket is.

DE azt is mondom, hogy

6. Heteróktól is túlzásnak tartom ha nyalják falják egymást az utcán, pláne ha ennél messzebb mennek.
7. A kisebbség azért fogadja el, hogy a többség az bizony nem olyan, mint ő. A társadalom többsége szerencsére hetero, pont ezért nem haltunk még ki. Így ne sértődjenek meg, ha egy társadalom alapvetően hetero nézeteket és viselkedési formákat tanít és támogat.

A nők legyenek nők, a férfiak férfiak. A lányokat neveljük nőknek,a fiúkat férfiaknak.

HA ez nem minden esetben megy így..... hát istenem.... ez van... ELFOGADJUK.

Már elnézést, de a tolerancia az elfogadásra nevelést jelenti és nem a buzinak nevelést.

8. Az utolsó és legfontosabb dolog pedig a TISZTELET. Én tisztelem őket, mint embertársaimat. Ők is tiszteljék emberi mivoltukat. Becsüljék meg magukat és tiszteljék meg a többséget azzal, hogy nem csinálnak nyílt utcán olyat, amit heteróként sem csinálunk meg.

9. PONT EZÉRT.

A kisebbség az elfogadásra legyen büszke és ezért köszönje meg a többségnek azt tisztelettel, emberi méltósággal.

Ha provokálja azt, azon nem tudok nevetni. Vannak dolgok amik nem viccesek még ha annak is szánják őket.

Tehát a Pride az legyen a büszkeség menete, ahol ők "felvállalják" mi meg "kiállunk melette". Mint egy visszafogott tüntetés, nem olyan Hamburgi jellegű, hanem zászlós, menetes, transzparenses.

Nekem egy "vonulós" pride belefér. Extremitás nem!

Például amit egyszer láttam pride-os vonulón: Egy papi csuha nyakig felemelve nekem a paptól sem fér bele. Pláne nem ha a csuha alá tűsarkút, combfixet, csipkebugyit vesz.

Ha már itt tartunk pont a tisztelet miatt EZT se egy paptól, se egy heterótól nem tűröm el, akkor engedtessék meg, hogy kisebbségtől se tűrjem el!

Részemről ennyi. Én ennyit tudtam tenni a dologért. Tudom hogy megint egyszerre leszek "köcsög" meg "náci", de nem érdekel.

uff! Én beszéltem.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2017.07.09. 06:43:57

@Pic: Ez szép volt. Egyetértek. Ha nem lennék troll, akár én is írhattam volna.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.09. 06:48:07

Rombolják a családot, a normális társadalmat, ennyi az egész.

Tom66 2017.07.09. 06:48:11

A fenti mű tele van csúsztatásokkal, ez már régen nem a klasszikus liberalizmus. Amit ma annak neveznek az egy elfajzott, csökevényesedett, beteges vadhajtása. Aki sűrűn megfordul az "imádott" liberális nyugaton az megtapasztalhatja.

bandigyerek 2017.07.09. 07:13:09

@Pic: Te láttál olyat, hogy a ratyik nyílt színen szexeltek a pride-on?

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.09. 07:30:52

@Tom66:

A 2 ugyanaz. A modern liberalizmus a klasszikus folytatása.

Ha Kossuth ma élne, vonaglana a perverzmeneten.

Tudom, hogy sokak számára ez botrányos, de Kossuth a maga idejében UGYANOLYAN társadalomromboló majom volt, mint a mai liberálisok.

Tom66 2017.07.09. 07:53:37

@MaxVal BircaMan HJCD: Kétségtelen, hogy van igazság abban ami leírtál.

Mosolyogj!-nekem bejött. 2017.07.09. 08:28:25

@Pic: Tökéletesen egyetértek. A tolerancia elfogadást jelent, nem pedig elsajátítást. Továbbá a tolerancia egy belső folyamat, ezt nem lehet kikövetelni. Különösen nem ÍGY. Nekem 30 éve is voltak meleg barátaim, akik ma is megvannak. De EBBŐL a merítésből, ILYEN véleményterror mellett azóta nem lettek újabb meleg barátaim.

is 2017.07.09. 08:41:21

Kedves kommentelok szandekosan felreneznek, meg a sajat szemukbe hazudnak:

1. A Prideon kivul, ami evente egyszer egy tuntetes/felvonulas/karneval egyetlen homo nem csinal semmi olyat, amit a heterok ne csinalnanak. Ezzel szemben a heterok nagy resze 365 napon at buzizik, es tapossa oket. Aki a) azzal jon, hogy a buzik tultoljak, es ez ellen van csak vedekezes, vagy b) 'megerto' heterokent megiscsak a buzikat szidja; az szimplan hazudik.

2. Le van irva a posztban, hogy a Pride pedig ugyanaz, mint a heteroknak a rioi karneval meg a vilagban levo tovabbi tobbszaz fesztival (az olimpian ugye tobbtizezer kottont osztanak a sportoloknak, az nem csak a sport unnepe am!). Errol egy arva szot nem bir senki kinyogni, mert hat elismerni nem szabad, hiszen ez az egesz buzizas alapja, hogy a Pride az egy kulonleges ferto, tagadni meg nehez, mert nyilvanvalo.

3. Arrol megint semmi szo, hogy a Pride egy jogvedo esemeny is, a felvonulok >75%-a itt a boldogtalanabbik felen a vilagnak se beoltozve nincs, se semmi mast nem csinal a vonulason kivul, csak a jogait koveteli, amiket tenyszeruen nem kap meg. Senki nem vallalja fel explicite, hogy igen en nem akarom megadni nekik az egyenlo jogokat, mindenki csak sunnyog.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.09. 09:24:10

"ezért lehet (jogos) vita tárgya, hogy a harsány megjelenés nem kelt-e inkább ellenszenvet a rokonszenv helyett."

Ezen nemigen lehet vitázni, mert tény, hogy ellenszenvet kelt a többségben. Lehet felmérni.

De a rendezőknek ez is a céljuk. Igazolniuk kell, hogy még ma is szokás a buziverés, a megalázás, kiközösítés, pedig már rég nem az. Hiszen ha kiderülne, hogy senki nem utálja őket, akkor értelmét vesztené a homóaktivisták élete.

Nem is tudom, melyik másik kisebbségre emlékeztet ez.

zsa63 2017.07.09. 09:38:25

Az nyilvánvalóan látszik, hogy az itt kommentelők közül senki nem volt tegnap a Pride-on, de még a közelében sem. Ugyanis nem szex-szelt senki senkivel, se az utcán se a kocsikon. Sőt, még csak egy polgárpukkasztónyi látvány sem volt, nem, hogy közszeméremsértés!
Egy színes, jó hangulatú buli volt, ahol rengeteg hetero ember/pár IS vonult (köztük én is, a párom is, egy gyerekem is)
Abba pedig ne menjünk most bele, hogy mi a liberalizmus - mert nyilván megint csak az itt kommentelők többségének még csak halovány sejtése sincs felőle.

bandigyerek 2017.07.09. 09:46:23

Azért valaki tisztázza már: most akkor csak a szőrös ratyi-hapsikat utáljuk, vagy a szilikoncsöcsös pornós, nyalifali-macákat is kell?

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.09. 09:56:54

@bandigyerek:

Az ellenkező nem szeretete normális. Arról lehet vitázni, hogy mi esztétikus és mi nem, én pl. nem szeretem a pornót, de attól még ez normális.

Tom66 2017.07.09. 11:12:52

@zsa63: Persze, nyilván fogalmunk sincs a liberalizmusról és azt sem tudjuk mi fán terem a pride. Ellenben megkérdezhetem, hogy a gyermeked mennyi idős?

2017.07.09. 12:37:33

@MaxVal BircaMan HJCD: Tehát neked azért nincs családod, mert léteznek melegek?

Jankove 2017.07.09. 12:41:28

"A többségi társadalom hívta ki a buzikat a négy fal közül, és rendezett nekik karnevált, ahol mindent szabad"

Magyarországon (de úgy sejtem a világ más tájain) sem hívták ki a négy fal közül. Hoztak törvényt rá, hogy aki el mer hajintani egy tojást, és ki meri fejezni a rosszallását, az mehet 1-2 évre a sittre gondolkodni. Ilyen kondíciók mellett, az emberek többsége inkább elhúz messzire a városból, ne is lássa ezt a szégyent, a kissebbség meg tort ül felette, és elégedetten nyugtázza: egyre toleránsabb a társadalom! Én toleráns embernek tatom magam, sosem érdekelt ez az egész, csak azóta foglalkoztat, amióta a tolerancia kötelező, törvény által kikényszerített alkalmazkodást jelent. Az meg különösen aggaszt, hogy lassan kötelező tananyag az iskolában.

Szalacsi_Dezső 2017.07.09. 13:59:33

(Fenntartom a jogot a durván sértő kommentek törléséhez. Bocsánat.)
Vagyis a veled egyet nem értőket törlöd. rendben, de ne keverd a vélemény nyilvánítást a jogsértéssel.
A vélemény szabd nyilvánítása ugyanis JOG. bár szeretik vitatni.

csonka balázs 2017.07.09. 14:34:01

@Szalacsi_Dezső: igen, én döntöm el, és azt törlök, amit én akarok. Ez az én oldalam, én felelek érte, én alakítom, én moderálom. Még csak nem is jog, hanem ízlés alapján.
A szabad véleménynyilvánítás is működik: a te saját oldaladon azt írsz, amit akarsz, és kimoderálhatsz engem is szabadon - puszta ízlésed alapján.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.09. 14:41:20

@Pic:

"Tudom hogy megint egyszerre leszek "köcsög" meg "náci", de nem érdekel."

Az én szememben biztos egyik sem vagy. Mindenben egyet tudok érteni veled.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.09. 14:46:22

@bandigyerek:

"vagy a szilikoncsöcsös pornós, nyalifali-macákat is kell?"

Ha te az effélékre buksz, egészségedre.

bbwd 2017.07.09. 14:56:53

@csonka balázs: a kommentemben mi volt a sértő? még csúnya szavakat sem használtam...

talán túl igaz volt,és ez fájt?

dare 2017.07.09. 15:22:18

"Mi itt Magyarországon nem ezt az utat jártuk be, és nincsenek folyamatos, évszázados liberális hagyományaink. Ezért jelenthet itt puszta provokációt ez a megjelenés, és ezért lehet (jogos) vita tárgya, hogy a harsány megjelenés nem kelt-e inkább ellenszenvet a rokonszenv helyett"

+1

Sokan nem értik a városi emberek közül, vajon mi bajuk lehet ezeknek a hülye, homofób, vidéki parasztoknak?
Nem beszélve arról, hogy a városban is vannak olyanok, akiknek nem kolbászból van a kerítés (max. akkor ha ráakassza, mielőtt ledől a tövébe aludni), és ha találkozik ezzel a jelenséggel, akkor elemi erővel tör fel belőle valami a felszínre, ami nem éppen pozitív érzés, vagy gondolat hozadékaként fog megnyilvánulni tetteiben.
Vannak akik kihasználják ezeket az érzéseket, és tovább hergelik a frusztrált embereket, és vannak akik javasolják a párbeszédet afelől (én is ennek vagyok a híve), hogy miként lehetne ezeket minél jobban kordában tartani, miképpen kellene azoknak az érzésével is foglalkozni, akiket zavar ez az egész.
Akkor beindul egy ilyen diskurzus, hogy menjen ki mindenki nyugatra, és nézzen körül mennyivel elfogadóbbak a kint élők, nektek is fel kéne már nőni homofób parasztok, és nem ágálni mindig minden ellen, ami nem a ti érzékeny érzelemvilágotokat tükrözi.
Adódik a kérdés, miből menjenek ők ki külföldre megnézni egy ilyen eseményt?
Mi változna ha ki tudnának jutni, és látnának ilyet?
Eljön majd az idő (remélem), amikor tényleg úgy lehet majd megtartani egy pride-ot, ahogy azt szokták a fejlettebb nyugaton, örülök is, hogy most ilyen zökkenőmentesen lezajlott ( külön +1 a rendőrségnek).
De itt még nem tartunk, és ahogy alakulnak a dolgok, nem is tudnám megjósolni mikor fogunk itt tartani, ez inkább hasonlít egy szunnyadó, mint egy kialudt vulkánra.
Ezért nem lenne hátrány foglalkozni azokkal is, akiket hergelni lehet vele, és azokkal is, akiket ez zavar.
Mert azzal, hogy homofóbnak nevezzük, lefitymáljuk és kinevessük őket, még nem kerülünk közelebb a megértéshez.
Sokan saját magukat nem fogadják el, nemhogy másokat (főként a melegeket).
Velük is kellene foglakozni picit a maradék 364 napon, és nem úgy, hogy eszi nem eszi nem kap mást, vagy megszok, vagy megszök.
Hanem kicsit "elfogadóbban" állni hozzájuk, és megérteni mi zavarja őket, hogyan lehetne ezt az eseményt úgy bemutatni nekik, hogy ne csóválják utána a fejüket a tv előtt, és ne azok az érzések erősödjenek meg bennük, ami ellen elviekben maga az egész esemény történik.
Sokan vagyunk sokfélék, és ez jó is így.
Ne mélyítsünk határokat egymás között, mert nagyon nehéz lesz később betemetni őket.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.09. 15:32:24

@dare:

"Hanem kicsit "elfogadóbban" állni hozzájuk, és megérteni mi zavarja őket, hogyan lehetne ezt az eseményt úgy bemutatni nekik, hogy ne csóválják utána a fejüket a tv előtt, és ne azok az érzések erősödjenek meg bennük, ami ellen elviekben maga az egész esemény történik.2

Magyarán nem csak a többségtől, hanem a kisebbségtől is elvárható a tolerancia.

Ez a tévképzet, hogy csak a többség lehet intoleráns, eléggé elterjedt. Hasonló ahhoz, hogy csak a fehér ember lehet rasszista, pedig én is találkoztam olyan rasszista cigánnyal, aki a cigányok felsőbbrendűségéről meg volt győződve. De ugyanígy létezik rasszista néger is.

Ezek alapján a kisebbségtől éppúgy elvárható a tolerancia, mint a többségtől. Sőt még inkább, mert a homoszexualitás kapcsán azért van oka annak, hogy mi heterók vagyunk többségben már néhány millió éve...

dare 2017.07.09. 15:36:02

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Pontosan.
Nem tudok mást hozzáfűzni.

Mosolyogj!-nekem bejött. 2017.07.09. 15:46:35

@is: Részemről a rio-i karnevált is undorítónak tartom. Meg a bikafuttatást is, meg a paradicsompazarló karnevált is, sőt, a virágkarnevált is. Remélem, ez megnyugtat.

Hejehujahaj 2017.07.09. 16:17:36

Ennek a felvonulásnak már messze nincs semmi köze ahhoz, ami miatt anno elkezdődött. Egyszerű magamutogatás, műbalhé, semmi több. Ha pár éven keresztül senki nem foglalkozna vele, nem lenne közvetítés, riport, meggyőződésem, hogy abbahagynák, hiszen akkor értelmét vesztené. Csak ezért csinálják: egy napig lehet a figyelem középpontjában lenni. Semmi bajom velük, de akárhogy is ragozzuk, ez mégiscsak egy aberráció... nem kéne reklámozni.

Sir Galahad 2017.07.09. 17:39:10

Ahogy látom, évről évre kevesebb embert sikerül a menettel felhergelni. Ez helyes. Aki vonulni akar, tegye, magánügye, a többségnek nincs dolga velük. Viszont ezt a kordon-mizériát nem értettem. Szerintem tök egyszerűen meg lehetett volna oldani a kérdést. A szervezők mondhatták volna, hogy köszönik szépen, egyáltalán nem kérnek rendőri biztosítást - és akkor nem kell a rendőrséggel vitatkozni, hogy ezt milyen módon teszi - , hanem megoldják maguk, saját felelősségre.

kalbász 2017.07.09. 18:04:26

Na, látom fáj az igazság a nagy liberáűlis véleményszabadságban.

Akkora a tisztelet más véleménye iránt, hogy ha teheted eltörlöd a világról. :)

Csak a szokásos.

Jankove 2017.07.09. 19:29:46

@dare: "ahogy azt szokták a fejlettebb nyugaton"

Fejlettebb nyugat? Én mindig szkeptikus voltam azzal kapcsolatban, hogy Magyarország beéri-e valaha a "fejlettebb nyugat"-ot, akkora volt a szakadék... Aztán egyszercsak eltűnt a követendő példakép, mamár nem is tűnik olyan nagynak a szakadék. Nem azért mert mi olyan marha jól teljesítünk, hanem azért, mert ez a példakép dugóhúzóba került, és akkorát fog a végén koppanni mint ide lacháza. Mamég talán nagyképűségnek hangzik, de lesz még hazánk király hely nyugatról nézve...

Világít a torony 2017.07.09. 22:10:03

Az a gáz, hogy az erőszakos megnyilvánulások elkövetőin kívül mindenkinek igaza van. Igaza van azoknak akiket taszít a Pride, igaza van azoknak kiknek tetszik a kavalkád és azoknak is igaza van, akik jogot formálnak arra, hogy megmutassák magukat egy fesztivál keretében. Szóval mindenkinek igaza van. De! Az emberiség létét a melegek még akkora tömege sem fenyegeti, ám az univerzum méretű emberi sötétség nagyon is.

Fiká Zoltán 2017.07.09. 22:14:16

Buzi: -Miért ilyen homofóbok az emberek? Bárcsak lenne valami mód, hogy megmutassam nekik, hogy mi is ugyanolyan, normális emberek vagyunk, mint ők!
(...)
Buzi: - Megvan! Beöltözöm csupa rózsaszínbe meg fekete szado-mazo cuccokba, és műbránerekkel a kezemben és számban, dübörgő techno zenére vonaglok végig a városon, közben pedig a vallásos embereket is kigúnyolom lehetőleg, ettől majd jobban elfogadnak! Éljen a meleg büszkeség!

Pamacs1 2017.07.09. 23:26:39

@Fiká Zoltán: koszonom. Tokeleyes lenyeglato osszefoglalas. Nemcsak egyetertek, de meg meg is nevettetel. :-)

2017.07.09. 23:47:26

@Kovacs Nocraft Jozsefne: hú , ez nagyon okos megállapítás volt. Lehet, hogy a heterók szaporodnak, a homók meg nem?

2017.07.09. 23:55:02

@MaxVal BircaMan HJCD: hogyan rombolják a családot? El tudod képzelni, hogy az általad védett családod bármely tagját elcsábítsa egy buzi?
Ne gyere azzal, hogy erőszakot tesz, mert az bűncselekmény egy heterótól is...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.09. 23:55:14

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Kiskócsag, ha a Fidesz kisebbség, akkor ti demokratikus baloldal mi vagytok? Hadd találjam ki: aki nem a Fideszt támogatja, az mind titeket, mi?

Oszt jövő áprilisban arra ébredtek, hogy belelóg a kezetek a szaros bilibe.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.10. 05:55:29

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Olyan légkört erőltetnek az országra, melyben normális dolog homokosnak lenni. Ez bűn.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.10. 05:59:00

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Elmagyarázom neked.

Ha valaki a szavazatok 40 %-ával kormányt alakít, az diktatúra.

A demokrácia az lenne, ha ez a 40 % ellenzékben lenne, s a 20 % alakítana kormányt.

S eleve diktatúra, hogy választások vannak, ha azokon nem a liberók nyernek.

zupasta · http://mikor-melyiket.blog.hu/ 2017.07.11. 14:49:41

Ezekkel "a buzikkal semmi bajom nem lenne, ha nem tangában vonagolva vonulnának végig a nyílt utcán" hozzászólásokkal két gond van:

1. A Pride-on sem a melegek, sem a heterók, sem senki más nem vonaglik tangában. Csak egyesek még mindig a tíz-tizenöt éve, és általában nem is Budapesten készült képek alapján mondanak igen erős véleményt. Mert hogy esetleg megnézzék személyesen, hogy is néz ki egy ilyen, vagy legalább tájékozódjanak, az már túl bonyolult lenne.

2. Valóban volt idő, amikor a Budapest Pride-on a bőrtanga gyakori viselet volt, és a kamionokról dübörgő technó szólt. Nagyjából ugyanakkor, amikor egy hónappal később többségben heteró polgárok tették ugyanezt, "Budapest Parádé" fantázianévvel. De ha ma elmegyünk egy Balaton Sound-ra, ott is szép számmal látunk hiányos öltözetben, dübörgő technóra ugráló, heteró fiúkat és lányokat. Az ellen mégsem tiltakoznak. Legfeljebb aki nem vevő rá, nem megy oda, de a betiltása például nem gyakran került eddig szóba.

Szóval aki azzal kezdi, hogy "nekem semmi bajom nem lenne a buzikkal", az ezzel már tudatja is, hogy de van, innentől meg kár minden mentegetőzés.

zupasta · http://mikor-melyiket.blog.hu/ 2017.07.11. 15:00:36

@MaxVal BircaMan HJCD: Ne haragudj, ne kissé érdekes gondolataid vannak a demokráciáról. Már csak mert a rendszerváltás óta - leszámítva 1994-et és 2010-et - minden kormány a szavazatok 40-45 százalékával került hatalomra. Eszerint a rendszerváltás óta folyamatos diktatúrában élünk?

A demokrácia egy általános értékrend, ami egy ország kormányzásában vagy jelen van, vagy nincs. Ahol egy hatalom a saját szája íze szerint határozza meg, hogy mi a normális, ott például nincs.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.11. 15:31:24

@zupasta:

Minden országban valaki mindig megállapítja mi a normális. Az ellentéte ennek az anarchia.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.11. 15:41:24

@zupasta:

Kisherceg, a 2. pontodhoz:

"ha ma elmegyünk egy Balaton Sound-ra, ott is szép számmal látunk hiányos öltözetben, dübörgő technóra ugráló, heteró fiúkat és lányokat."

Honnan veszed, hogy heterók? Igen valószínű, hogy népességarányosan vannak köztük homók is. Ahogy a Budapest Parádén is. S ahogy a Prájdon is jó eséllyel felvonulgatnak heterók is, még ha kisebb számban is.

Hogy mégis miért pfújolnak egyesek a Prájdra? Hogy a Prájd miben különbözik az általad említett másik kettőtől? Megsúgom neked, hogy nem a formaságban, nem abban, hogy milyen zenére milyen öltözékben hogyan mozognak.

Hanem abban, kisherceg, hogy a Parádén vagy a B Soundon senki nem tolja a pofádba azt, hogy ő heteró (vagy éppen homó). Ez senkit nem érdekel. Nem akarják senki torkán lenyomni, hogy fogadj el heteróként, mert különben diszkrimináló heterofób nácifasiszta vagy.

A Prájd ezzel szemben azt sulykolja beléd, hogy ha nem tapsikolsz a szexuális aberrációmnak, akkor homofób nácifasiszta vagy. Mert a homoszexualitás szép, jó és népszerűsítendő - különben miért is reklámoznátok a felvonuláson? Mert a homoszexualitás normális és természetes. Igen, természetes a rák és az epilepszia is, egyidős az emberiséggel. Meg a nadragulya is természetes, oszt mégsem túl egészséges.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.11. 15:42:01

@zupasta:

Cseréltesd ki az irónia-chipedet, mert elromlott.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.11. 15:44:04

@zupasta:

"Ahol egy hatalom a saját szája íze szerint határozza meg, hogy mi a normális, ott például nincs."

Na és szerinted mi van ott, ahol egy szűk, max. 5%-os kisebbség akarja elfogadtatni a többséggel, mi a normális?