Arra jutottam...

köz+gondolkodás

Védendő európai kultúra

2015. október 05. 20:18 - csonka balázs

Az a „kultúra”, amit a menekültektől „meg kell védeni”, természetesen mindannyiunknak mást és mást jelent. Ez, amit írok alant, csupán egy aspektus.

A mai nyugati lét kultúrájának lényege a fogyasztás.

Legtöbb és leghatóbb erőfeszítéseinket ma azért tesszük, hogy a fogyasztásunk minél zavartalanabb lehessen. A nyugati világ utóbbi 60-70 éve olyan sikertörténete e műfajnak, amiről a korábbi korok embere, a természet embere álmodni sem mert.

A háború utáni Európa csaknem minden műszaki, gazdasági és politikai innovációja ezt szolgálta, és az élet keserű oldalát (össztársadalmi konszenzussal) a való élettől messzire delegálta. Így ma már a nyugati életnek része a háj, de nem része a szenvedésekkel történő szembesülés, a természettel együtt élő ember létének időszakosan vissza-visszatérő természetes ínsége, testi, lelki, szellemi dolgokban egyaránt. A nyugati ember kultúrája a rendes mederben nem kíván nélkülözéssel, betegségekkel, antiszociális viselkedési formákkal, szociális kiszolgáltatottsággal, félelmekkel találkozni, szembe nézni. A halált sem tartjuk az élet szerves részének. Így kerültünk messze a szolidaritástól.

Az evolúció során természetes módon kialakult képességeinket, amelyek szerint az efféle tapasztalásokat elfogadjuk, és későbbi bölcs döntéseinkben felhasználjuk, a nyugati kultúra néhány évtizede elcsökevényesítette. Pontosan limitált, időben és térben garantáltan korlátozott borzalmakért és félelmekért (atavisztikus ösztöneinkért) moziba és vidámparkokba járunk, nem sajnálva az ellenérték pénzben történő korrekt kiegyenlítését.

A háború utáni időkben a kommunizmustól rettegő nemzetközi tőke (nem szolidaritásból, hanem sima önérdekből) kegyesen megengedte azt, hogy a javak élvezetéből helyben az alsóbb társadalmi csoportok is részesülhessenek egy bizonyos szintig. (Amely szint természetesen magasan meghaladta a mi korábbi, „szocialistának” hívott rendszerünk szintjét.)

A globális gazdaságban a fogyasztás növelésében érdekelt tőke azonban globális felelősséget elfelejtett vállalni.

(Ehhez mi is asszisztálunk. Felelős döntéseinket nem magasabb etikai céljaink mentén, hanem a magunk vagyona vagy a ránk bízott más anyagi javak felett hozzuk meg. Akkor is, ha emberek sorsa felőli döntésekről van szó, a végső ok mindig a pénz. Minél több pénzről kell/lehet dönteni, annál nagyobb tiszteletet parancsol a nyugati kultúra a döntéshozónak.

A bölcsességet és felelősséget kívánó döntéseinket lehetőleg egy minél távolibb és minél szűkebb csoportra bízzuk, vagy egyszerűen eltekintünk tőlük.)

Ez a nyugati kultúra ma. A védendő tiszta érték.

Tegyük hozzá gyorsan: a menekültek kultúrája sem különb.

♦ ♦ ♦

Nem a magas kultúránkat féltjük (Beethoven, Moliére, Hume, Csontváry), hanem azt, hogy a jó dolgokból való részesülésünk megnehezülhet.

A félelmünk egyszerűen az, hogy a javak osztásánál ezután meg kell majd küzdenünk a menekültekkel is a sorbanállás közben. Ismeretlen idegenekkel. (Ők is félnek tőlünk, de a kevesebb veszítenivaló ide hozta őket.) Ez a félelem az emberi természet magától értetődő része.

(A mieinknek, földijeinknek, ex-földijeinknek, akiket az osztozkodási sorban korábban már mi letapostunk, magunk mögé lökdöstünk, azoknak a médiában, a politikában réges-régen nincsen szava. Teszünk is rájuk nagy ívben.)

Az igényes, etikus és valóban bátor erkölcsiség megkívánja annak a megnevezését, hogy mi az, amit szeretnénk „megvédeni”. A javakból való minél kényelmesebb részesülésünk lehetőségét, amit mi gőgösen természetes jogunknak, kijáró igazságunknak, magasabb rendű etikánknak tartunk. Nekünk jár a háj.

(Az ezzel járó durváskodások az etikai kritikák teljes kizárását szolgálják. A jelen igazodásra késztet, nem tűri a jámbor és józan, hosszútávú másként gondolkodást.)

♦ ♦ ♦

A menekülők így vagy úgy, legálisan vagy illegálisan, jönnek, amíg (általunk szenvtelenül tekintett) polgárháború dúl, de jönni fognak mindaddig, amíg a lakóhelyükön nincs lehetőségük arra, hogy olyan javakat szerezzenek, amik versenyezni képesek a mi európai társadalmaink akárcsak lehulló morzsáival.

♦ ♦ ♦

Európa gazdasági, politikai hatalma, innovációs potenciálja sajnos nem az emberiségért felelősséget vállaló progressziót szolgálta. Ehelyett olyan eszközöket alkalmazott a fogyasztás növelésére, amelyek más társadalmakba könyököltek. Európa nem izgatta magát, ha miatta (vagy miatta IS), bár tőle távol a társadalom harmóniája megbomlik - kontinensünk a fejlődése során türelmetlenségből és szűklátókörűségből nem tett ezek ellen. (Fegyver- pénz-, olaj-, élelmiszer-, ivóvíz- és sok-sok egyéb piaci szegmens együttesen).

A társadalmak közötti olló – úgy látszik – mostanára nyílott olyan szélesre, hogy a természetes kiegyenlítődési folyamat gátszakadásszerű elvándorláshoz vezetett. (A cash-flow mennyiségiből drasztikus minőségi változásba: human-flow-ba ment át.)

♦ ♦ ♦

A történelem megállíthatatlan és hibákért előbb vagy utóbb, de mindig benyújtja a számlát. Ezt meg lehet fizetni pénzzel, munkával, vagy szenvedéssel (nélkülözéssel). Most rajtunk – értsd: a demokratikus fogyasztói közösségen – múlik, mit választunk.

Lehet javakat juttatni a globális újraelosztásban alul maradt, nélkülöző  társadalmaknak ill. az egyes embereknek, az elhagyott területeken és itt is. Egyszersmind vállalni az ottani, útközbeni és itteni szűrés, rendfenntartás, adminisztráció, és egyéb járulékok kényszerű költségeit (Javak = segélyek, szociális javak, ideiglenes befogadás, az be- és hazautazás joga, kultúra, oktatás, satöbbi; természetesen mindenekelőtt pénz.) Figyelem: pénzbe kerül az európai normák megtanítása, sőt az ennek megsértőire váró szankciók pontos oktatása az első biztonságos helyen. Pénzbe kerül majd a hazatelepedés is.

Vagy lehet e társadalmakat és embereket nem emberszámba venni, a mi jogi és (fogyasztási) kulturális rendszerünkből agresszióval kizárni, elszeparálni, tőlük további jogokat és javakat megvonni, az eddigi status quo-ért harcolni, azaz a történelmet megpróbálni megállítani, továbbra is távol tartva a szolidaritást a nemzeti és nemzetközi tőkétől, és az emberi társadalmunktól, Európától.

Ez esetben viszont előbb-utóbb terrorizmussal és eszkalálódó katonai konfliktussal lehet számolni. Tessék választani!

37 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://arrajutottam.blog.hu/api/trackback/id/tr37895084

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FikkFakk 2015.10.06. 14:15:51

Igen, feltem toluk a joletemet is.

Ok is azert jonnek ide, nem? Magyo. sem eleg nekik, nyomulnak a nagyobb joletbe, Nemeto, Au, Svedo. Ja, ok megtehetik, ugye? Az en qrvaanyamat!

FikkFakk 2015.10.06. 14:16:24

Igen, feltem toluk a joletemet is.

Ok is azert jonnek ide, nem? Magyo. sem eleg nekik, nyomulnak a nagyobb joletbe, Nemeto, Au, Svedo. Ja, ok megtehetik, ugye? Az en qrvaanyamat!

♔bаtyu♔ 2015.10.06. 14:17:04

A helyzet totális félreismerése, ugyanis a keleti lét kultúrájának lényege is a fogyasztás. Ha az USA beavatkozását kiveszed a képből, mindenhol nagyon szépen gazdagodó és fogyasztó keleti államokat találsz. ha megkérdezel egy bevándorlót - TV, légkondi, autó. Ez igaz a közel és a távol keletre is.

Az egyes országok és/vagy azok lakosai nem csak a szociális rendszerűkre tehénkedés miatt aggódnak, hanem legalább ilyen mértékben az iszlám erőszakos terjesztése, terjedése miatt. A két eltérő kultúra és szemlélet egyszerűen nem fér meg egymás mellett, az erőszakosabb kiírtja a puhábbat. Az iszlám államok jórésze ráadásul pénzzel, szervezettséggel ráadásul támogatja az iszlám terjedését, míg az EU nem hogy nem képes ez ellen védekezni, a liberálisok még hátba is döfik az egyes országok spontán védekezési próbálkozásait.

Advanced Flight 2015.10.06. 14:19:31

Lehet, hogy a szerző magából indul ki és a fogyasztását félti, én a jóléti társadalomhoz szükséges, illetve azzal szükségképpen együttjáró vívmányokat féltem: szólás-és véleményszabadság, jogegyenlőség, szekularizált állam, független (és állami) bíróságok, jogállamiság, az egyén viszonylagos szabadsága, a magánélet szentsége stb.
A muzulmán menekültekkel szemben nem az esetleges pluszkiadások a fő kifogás, hanem az a viselkedés-és gondolkodásmód, ami szöges ellentétben áll az európai értékrenddel és amiről ők nem fognak lemondani (nyilván nem is tudnak), sőt, erőszakkal akarják majd ránk kényszeríteni.

Btw: ha igaz is lenne a poszter feltevése - mit számít? Ha nem akarok beengedni vkit a lakásomba, akkor nem akarok és nem is kell megtennem. Nem vagyok köteles megindokolni, és ha megindoklom is, az indok bármi lehet: anyagi ok, ellenszenv vagy irracionális félelem. Tökmindegy. Az én házam az én váram.

shitgun 2015.10.06. 14:31:25

Hát gondolom a poszter azt hiszi, nagy megfejtést adott közre, de elárulom, ez nem volt eddig se titok, az európai ember igen, a jólétét félti. Miért ne félthetné, minden joga megvan hozzá, ezt mi, az elődeink gründolták össze, és teljesen evidens, hogy nem akarjuk megosztani olyanokkal, akik eddig Európáért nem tettek semmit, akik megvetik az itteni szokásokat, akik gyökeresen másképp gondolkodnak alapvető kérdésben, és főleg akik eleve illegálisan, a mi törvényeinket már az első pillanatban megsértőként jönnek ide. Mi lenne ezen a szégyellnivaló, ez természetes és támogatandó ellenérzés, aki feltételek nélkül üdvözli a beáramlókat, az vagy mentálisan nem erős, vagy nagyon is konkrét szándéka van a cselekedetével. Azt is tisztázhatjuk, hogy az európai kultúra ebben a kontextusban nem Beethovent és Moliere-t jelenti, hanem azon szokások, hagyományok összességét, amelyek inkompatibilisek egy közel-keleti felfogásával a legtöbb esetben, a nők kezelésétől, a vallási dogmákon keresztül a munkamorálig bezárólag.

♔bаtyu♔ 2015.10.06. 14:32:08

@Advanced Flight: Ha olvassuk a külföldi (olvasói) véleményeket, náluk is ezek a leggyakoribb bevándorlás ellenes érvek.

Na most képzeld el, felmerül a VALLÁS mint az egyik legfontosabb indok. Mindenki azonnal asszociál. Szóval marad az, hogy az elkényelmesedett, félig ostoba érzéketlen és önző fehér ember a javait félti.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2015.10.06. 14:32:22

a posztoló dobja be a feleségét is a közösbe, mert nincs kultúra, igazodjunk a bevándorlókhoz

bElannaTorres 2015.10.06. 14:53:41

én egyszerűen utálom azt a kultúrát ahonnan jönnek, amiben szocializálódtak. Nőként mi mást mondhatnék? Nem tudom mifaszért nem lehet érteni.
Másik meg hogy egy társadalom se akar több ingyenélőt meg élősködőt a nyakába mint amennyi már eleve van. Persze hogy féltjük a jólétet, mert ha olyanok jönnek akik analfabéták, vajon miből fognak megélni?

Balt 2015.10.06. 14:56:05

Na most ugye: Szíria és Irak meg Líbia olajnagyhatalom. Jó, az igaz: erre csak bő 100 éve lehet komplex gazdaságot és valamiféle szervezett államiságot építeni. De látjuk, van, ahol többé-kevésbé sikerül - a minden HÁJjal megkent "nyugati ember" ármánykodása ellenére.

fidesz maszop dk egykutya 2015.10.06. 14:59:13

@bElannaTorres: "mert ha olyanok jönnek akik analfabéták" persze... az okostelefonon meg csak a képeket nézegetik... jajjj

komisz_kölök 2015.10.06. 15:02:36

Ismet egy poszter, aki szobaja maganyaban kitalalta, hogy mi a valasz a vilag nagy kerdeseire. Aztan a szemet hozzaszolok szembesitik vele, hogy nem is.

Az a baj, hogy termeszetesnek veszel egy csomo dolgot, amit a nyugateuropai környezeted ugy biztosit neked, hogy eszre sem veszed. Irok nehanyat, gondolkodj el rajta, hogy ezek a közelkeleti kulturaban is alapertekek-e, es hogy meg eri e öket felteni:

- szabad vallasgyakorlas, szekuralizacio
- szolasszabadsag, szabad media. Ha Orban mediakontrollja zavar, mit szolnal az irani vagy szaudarabiai rendszerhez?
- nök jogai
- gyerekek jogai
- melegek jogai
- fair igazsagszolgaltatas (legalabbis a kisemberek szintjen)
- önbiraskodas tilalma

Egyet mondjal, amiröl önkent lemondanal.

Masreszt, amit elöttem mar irtak. Hogy ne lenne több jogom az eropai javakra, mint a barhonnan jövö bevandorlokna. Tudod, ezeket a javakat az en öseim halmoztak fel. Analogia: ha a szüleid meghalnak, szeretned te örökölni a cuccaikat, es nem fogod megosztani velem, ugye? Ezt nem erzed önzesnek? Igazan kaphatnek en is belöle, valami univerzalis igazsagossag jegyeben.

bElannaTorres 2015.10.06. 15:04:32

ja igazad van tudósok jönnek ezrével.
csak nem tudom hol tanultak, pl. afganisztánban 50%f elett van az analfabéták aránya. De azért a szírek közt is sok, olvasni sokat a menekültekről, van akinek a 15 éves fia még egy évet se járt iskolába a háború miatt.
Németek már elkezdték felmérni és amennyit lehetett olvasni abból az derült ki, jó ha 15% az aki munkába tudna állni jelen tudásával.

Alick 2015.10.06. 15:14:03

Féligazságok... a "nyugati jólétben" is nem kevés ember van, aki rá van szorulva a szociális hálóra. Ha ez meggyengül a népvándorlás nyomása alatt, mivel nekik sincs igazán vesztenivalójuk, könnyen csapódnak valamelyik radikális oldalhoz. Ahogy Vona is beismerte, hogy egy normális politikai közegben nem volna szükség a Jobbikra... viszont az establishment által szőnyeg alá söpört és/vagy nem megoldott kényes kérdések előhozták az igényt a jobboldali radikalizmusra.
A "kultúra" fogalomkörébe pedig nemcsak a jólét tartozik bele, hanem az a (viszonylagos) gondolati-szólási szabadság is, ami nem akar feltétlenül a természetes erkölcsön túli körbetekert hitmagyarázatokból következtetett erőszakos megnyilvánulásokhoz igazodni.

31/48 2015.10.06. 15:20:47

Amit én valahogy nem tudok felfogni ezeknél a posztoknál az az, hogy a szerző tényleg ennyire elvakultan, sajnálom, de nem tudok mit mondani, de rasszista?

Beszélünk a Nyugat felelősségéről, hogy a Nyugatnak, meg Európának mit kellene tennie, de akikről beszélünk azok is ugyan olyan értelmes, érző és gondolkodó emberek mint mi vagyunk. Nekik is van felelősségük a környezetük iránt.

Afganisztánt megértem, Irakot megértem, gonosz volt a rezsim is, de a gonosz amerikaiak miatt még rosszabb lett a helyzet. Na de Szenegál? Gambia? Nigéria? Szudán? Szíria? Mert lehet azt mondani, hogy jajj dehát a franciák és az amerikaiak keverik ott is és támogatnak ilyen-olyan csoportokat. Rendben. De ez nem igaz. Ezek a jónépek akkor is ölik egymást, ha már csak egy szem kihegyezett bot maradt nekik, nem kell drága nyugati technika meg felbújtás.

Nem lehet úgy tenni, mintha Szíria egy mindig is elmaradott borzasztó gyarmati ország lett volna. Legfeljebb mandátum volt, de az sem sokáig. Nem is olyan egészen élhető hely volt, különösen keleti-európai szemmel nézve. Nem lehet úgy tenni, mintha azoknak az embereknek, akik hagyják, hogy a társadalmuk idáig jusson, nem lenne felelőssége megállítani a tébolyt, mintha nem az ő saruk, ügyük lenne ez. Igen, lehet, hogy Európában nem kell a legtöbbünknek ezzel szembesülnie, de ha valakinek részeges és erőszakos az apja/férje/gyereke, az nem adoptálhat valaki mást a családjaként csak úgy és beszélhet arról, hogy ez közös felelősség és neki semmi köze nincs a dologhoz, miközben éveken át együtt élt vele és nem tett semmit amíg idáig jutott. De még csak nem is erről van szó. Ki ellenőrzi le az összes menekültet, az összes ide-oda folyamodót, hogy ő miben volt részes és miben nem?

Miért kellene másoknak felelősséget vállalni értük, miért lenne ez közös ügy? Nyilván az emberek segítenek egymásnak, de Japánt, Kínát senki sem emeli/emelte ki, mert ez nem is lehet megoldás. A fejlődő országok azért kapták ezt a nevet, mert olyan kompetenciákkal bír minden elmaradott ország amik segíthetik a felzárkózását, ha azért tesznek is. India, Kína, Indonézia lassan, de szedegeti össze magát. Latin-Amerika már a XIX., XX. században lehetett volna az új Európa de valahogy mindig besült a dolog.

Más dolog szembeszállni az imperialista nyomással és önkénnyel, ebben lehetünk partnerek, hiszen magunk is megtapasztaltuk, sőt tapasztaljuk milyen is az, amikor külföldről dirigálnak akár önző korrupt érdekek szerint. De amíg Afrika nem számol le a maga selejtes hagyományaival, amíg az iszlám világ nem adja fel a dogmáit, addig ezek a társadalmak nem tudnak csatlakozni a fejlett világhoz, hiába bánnak velük emberségesen, ők azt legfeljebb a gyengeség jeleként fogják fel és küzdenek, hogy kihasználják a gyenge nyugati embert.

Kivlov 2015.10.06. 15:20:53

Én nem a fogyasztásomat féltem, hanem a gyerekeimet ettől a primitív, agresszív, kultúrálatlan, hőbörgő csürhétől...

biododírium 2015.10.06. 15:36:35

Tévedés. A két kultúra összeegyeztethetetlen konfliktusok nélkül, mint arra millió példa van.
Ez abból fakad, hogy ők nem is akarnak asszimilálódni, hanem a saját csürhe-típusú, követelőző magatartásuk, szokásaik és vallásuk alapján azonnal elvárják, hogy MI alkalmazkodjunk öhozzájuk itt az EUban is, ahova nem menekültként (hiszen 5-6 ország óta nincs mögöttük háború), nem is bevándorlóként (határátkelőn, benyújtott papírokkal), hanem követelőző betolakodóként érkeznek tömegével. Én ebből köszönöm, nem kérek, a leendő unokáim nevében sem.

Voznyák Pista 2015.10.06. 15:39:23

Hmm. Jó lenne, ha a posztíró továbbvinné a gondolatot, és a lehet e megállítani a történelmi folyamatok mellett, feltenné a következő kézenfekvő kérdést is, :
El lehet e kerülni a tömegek konfrontációját ?
Vegyük már tudomásul, az embereket, a tömegeket, mindig a haszon, és a jobblét mozgatja.
A jobblét mozgatja azt a menekültet, aki idejön, a jobblét mozgatta pl. Soros Györgyöt is mikor vagyonát gyarapítgatta. De a jobblét elvesztése fogja mozgatni azt az agresszív tömeget is, amely a jólétének csökkenése miatt megy majd az utcára.
És nehogy azt gondolja bárki is, hogy mi magyarok ezt nem fogjuk megérezni.
Dehogynem, majd ha még Németországban, vagy Angliában dolgozóként közlik vele, hogy a munkahelye megszűnt, jöhet haza megint a töredékéért dolgozni.

"Ez esetben viszont előbb-utóbb terrorizmussal és eszkalálódó katonai konfliktussal lehet számolni. Tessék választani!"

Már ha nem fogadjuk be az idegeneket ? Lesz itt konfliktus meg terrorizmus, de épp a bevándorlás miatt.

bElannaTorres 2015.10.06. 15:40:00

@biododírium: szép is lenne ha mi alkalmazkodnánk - akkor a végén még okos telefonjuk se lenne, mert ahhoz hogy legyen valakinek dolgoznia is kell
nemcsak háborúzni meg vallásoskodni.

Advanced Flight 2015.10.06. 15:55:04

Ej-ej....hát már megint az összes kommentelő telibeszarja a posztoló gyönyörű elképzeléseit a világról, ahol mindenki szeret mindenkit....hiába, tízmillió fasisztával nem lehet mit kezdeni :-)

bElannaTorres 2015.10.06. 15:58:47

@Advanced Flight: nem tudom miről beszélsz, itt a környéken rengeteg kínai lakik én kedvelem őket. Nem jobban mint a magyarokat, nem is kevésbé.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2015.10.06. 16:01:00

Azért az ember nem csak a jólétét hanem a biztonságát is félti.

midnight coder 2015.10.06. 16:03:15

A gond ott van, hogy ezek a népek szsporodnak mint a nyuszi. És minél több segílykét visznek oda, annál intenzíveben. Az európai értékeket pedig pont telibeszarják. Az olyan naiv hülyéket pedig, mint a postoló lefejezik arrafelé. Ha elegen lesznek, akkor itt is.

komisz_kölök 2015.10.06. 16:03:28

@Advanced Flight: majdnem. De helyesen úgy írjuk, hogy "tízmillió fasiszta bérkommentelő" :))

Bobby Newmark 2015.10.06. 16:19:33

@fidesz maszop dk egykutya: Mert nyilván te is folyékonyan olvasod az arab írást, ugye?

Pop40 2015.10.06. 16:59:53

Hogy az európai ember az anyagi javak, és a konzumkultúra bűvöletében él?
Ez bizony meglehet.

Azonban joga van hozzá, ugyanis Európában ő van otthon, és nem más.

Mellesleg ebből a kérdésből egyedül Európa csinál ilyen hacacárét.
Az arab országok (szaud-arábia, Arab Emirátusok) szépen megmondták, hogy kösz, de nem. Az usa, a ruszkik, akik a balhét kavarták, mint nagyhatalmak, szintén úgy vannak vele, hogy kösz, de nem. Ausztrália szintén köszönte, de nem.

Csak Európa (egy része) olyan hülye, hogy az egész világ gondjait meg akarja oldani, akár a saját polgárai rovására is.
Aztán ezek a politikusok nagyot néznek, mikor akkorát buknak, mint az ólajtó.

Pop40 2015.10.06. 17:08:36

Mellesleg ha már európai kultúra, érdemes az alábbi képeket megnézegetni:

migransnews.blog.hu/2015/09/27/migransok_kepek_egy_nagykanizsai_vonat_kalauzatol

Nem tudom, mit jelent pontosan az európai kultúra, de hogy nem erre a "kulturhára" akarom lecserélni, az tuti.

StanLee · https://newsroll.net 2015.10.06. 17:15:23

A mainstream német sajtóban elképzelhetetlen volt kb. 2 hónappal ezelőtt, hogy olyan dolgokról írjanak, mint pl. a menekültek között a túls ok férfi, és az általuk majd bekövetkező esetleges kevésbé előnyös változások a mindennapi életünkben. Most már egyre többször olvasni, hogy baj lehet abból, hogy többnyire fiatal férfiak jöttek.

Most a Spiegel írt róla, hogy mindaddig, amíg a menekülteket simogató társadalmi réteg mindennapi életterébe nem kerülnek be a menekültek, addig kevesen fognak a menekültáradat ellen ágálni. De hozzá kell majd szoknia a kertvárosi övezetben, vagy a belvárosban élő rétegeknek is, hogy nem lehet sokáig a perifériális területeken tartani a menekült férfiakat. Ha egyre többet kell konfrontálódni azzal, hogy a nők a menekültek szemében másodrendűek, mások a világi értékek, azt ezek a rétegek is nehezen fogják elfogadni, és akkor problémák merülnek majd fel.

A blogger gondolataihoz csak annyit, hogy nem a fogyasztás vagy a jólét elvesztése miatt vannak az emberek a kontroll nélküli bevándorlás ellen. Mo-n milyen jólétet lehet elveszíteni? Semmit. Németországban annál többet, amire majd nemsokára rájönnek a menekülttámogatók is. Persze addigra mér késő, de mindig a földről felkelve a legszebb megnyerni a meccset...

Pop40 2015.10.06. 17:25:37

@StanLee: Meccset?

Inkább a mecset lesz az, amit megnyernek, ha így folytatják. :-)

grani 2015.10.06. 18:06:25

Ja. Demokrácia, szociális jóléti állam. Mi ezzel a baj? Alap emberi ösztön. Ki nem szarja le a magas kultúrát, ha holnap nincs kenyér?

ogli dzsí 2015.10.06. 18:24:39

'Nem a magas kultúránkat féltjük (Beethoven, Moliére, Hume, Csontváry), hanem azt, hogy a jó dolgokból való részesülésünk megnehezülhet.'

tisztelettel, én is csatlakozom a féltéshez

TboyGyuszi 2015.10.06. 18:41:00

Most azt nem tudom eldönteni , hogy a cikkírónak elfogyott-e a gyógyszere , vagy éppen túl sokat szedett be...Esetleg szívott valamit...?

László Medve 2015.10.06. 18:45:08

Igen, az (neoliberális) ember célja az önzés maga (bocs Madách). Na de, ha és már a plázacivilizáció gyermeke vagyok, mi mást tehetnék.
Leginkább viszont a kulturális változásokat óhajtom elkerülni, azaz nem akarok minden sarokra mecsetet és szeretem a disznóhúst, nem akarok a saját országomban szegregálva lenni a kialakuló őslakos gettók miatt.

Voznyák Pista 2015.10.06. 19:57:41

@Pop40:

"Aztán ezek a politikusok nagyot néznek, mikor akkorát buknak, mint az ólajtó."

Igen, de akkor már milliószámra lesznek itt a bevándorlók.
Nehéz lesz a jobboldali kormányoknak megoldani a problémát anélkül, hogy embertelennek lehessen nevezni a fellépésüket. Számukra csak rossz opció lesz. gondoljunk a 2010-es kormányváltásra nálunk, a ballibsik itthagytak egy csődtömeget, a jobboldali kormány számára meg csak rossz opciók maradtak. Ha marad az IMF mint mankó, akkor megszorítások lesznek. Ha nem akarjuk az IMF-et, akkor hozzá kell nyúlni a MANYUP-hoz.
A ballibsik persze próbáltak élni ezzel tolták ezerrel, majd bele fulladtak a fröcsögésbe, (persze tényleg belefulladtak, a sok baromságba amit toltak, mint pl. hogy "2 év múlva úgyis előrehozott választások lesznek, mert Zorbán hazavágja a gazdaságot") aztán nem lett előrehozott, csak a rendes, ahol megint elp.csázták őket.

Bobby Newmark 2015.10.07. 10:35:34

@Voznyák Pista: "gondoljunk a 2010-es kormányváltásra nálunk, a ballibsik itthagytak egy csődtömeget, a jobboldali kormány számára meg csak rossz opciók maradtak."

És azok közül is kiválogatták a legrosszabbakat. A rossz helyzettel nem magyarázod az iszonyat korrupt módon haveroknak lenyúlt pénzeket és komplett üzletágakat.

GERI87 2015.10.07. 11:02:03

Szóval akkor engedjük be őket, mert a csúnya gonosz fehér ember már megint jól kizsákmányolja a világot és ezért nekik tulajdonképp jár hogy idejöjjenek és szétbasszanak mindent?
Ha nekik szar akkor nekünk is legyen az?

Ami elszövevényesült az az európai ember/kultúra önvédelemre való képessége.

Nem csak a pénzünket kell félteni, hanem a kultúrát, életmódot is.
Ők ugyanis ezt nem tisztelik, de minimum nem fogják sajátjukká tenni, és ha párhuzamos társadalmak alakulnak ki az senkinek nem jó.

Ha beengedjük őket és itt maradnak akkor túlnőnek, túlszaporodnak minket és ezzel a saját sírunkat ássuk meg!

A népességfogyás meg: Nem él mindenki örökké, ha nincs népes utánpótlás előbb utóbb ennyi nyugdíjas sem lesz, lecsökken a népesség és beáll az egyensúly.

Igazából nem kell itt pótolni semmit, ez csak a politikusok és piaci szereplők mániája mert olcsó munkaerőt, folyamatos növekedést és magas nyugdíjat akarnak, pedig a valós érdekünk hogy kevesebben legyünk és NE legyen "multikulti" társadalom, se integrálhatatlan tömegek.

Pár évtizedig szar lenne, aránytalan korfával, alacsony nyugdíjakkal, stagnáló gazdasággal, de hát ez az ára annak hogy európai és a nyugat európai maradjon!

Egy orbitális fasság hogy baj ha nem vagyunk annyian, még jobb is csak 6-7 millió ember terheli ezt a kis 93.000 Km2-ert. De ez ugyanegy igaz egész európára is.