Arra jutottam...

köz+gondolkodás

Miért fog a Fidesz bukni?

2015. április 28. 21:30 - csonka balázs

A szocializmus (baloldalizmus) és a liberalizmus is részben az emberek egyenlőségéből eredezteti a feladatait: a baloldalizmus esetén a lényeg abban áll, hogy a társadalmi javakhoz mindenki a lehető legjobb tárgyi esélyekkel és legegyenlőbb lehetőségekkel férhessen hozzá, míg a liberalizmus esetén abban, hogy mindenki azonos jogokkal vegyen részt a hozzáférésben, a siker pedig a saját képességein és készségein alapulhasson. (Túlegyszerűsítetten.) Az egyenlőség az igazságból ered, más-más felfogásban. Ezek az izmusok igazságkereső izmusok.

A konzervativizmus elveti az egyenlőség efféle igazságtartalmát. Az ő igazságkereső lényege abban áll, hogy az emberek és az emberi csoportosulások eleve nem egyenlőek, és azokat támogatja, akiket hasznosnak ítél a társadalom szempontjából. Ők azt gondolják, hogy különféle társadalmi csoportokat lehet támogatni vagy háttérbe szorítani, aszerint, hogy az adott csoportot, annak társadalmi értékeit az aktuális hatalom hogyan árazza be. (Pl.: a házas párkapcsolat értékesebb, mint az élettársi közösség; a gazdagabb ember értékesebb, mint a szegény; a magasabb presztízsű klub tagjai magasabb emberi megbecsülést érdemelnek, stb.)

Orbán meggyőződéses liberális volt. Egykor.

Orbán azonban megszállottan akarja a hatalmat. Erősebben, mint amilyen erős a meggyőződése volt.

(Kövér legalább meggyőződésesen akarja a hatalmat: meggyőződése, hogy rajtuk kívül bárki, különösen a szocialisták – később a liberálisok – tönkreteszik az országot, kiszívják a zemberek vérét.)

Orbán rájött, hogy miért hasznos neki a (nemzeti) konzervativizmus álcája a liberális helyett. A fentiek hideg mérlegelése szerint azért, mert ebben az eszmerendszerben lehet a különféle társadalmi és gazdasági erőket, csoportosulásokat, személy- és vagyonösszességeket a politikai célszerűség, pillanatnyi hasznosság szerint különbözően értékelni, támogatni vagy elvetni (esetleg megvetni) - anélkül, hogy a magyarázatokkal túlságosan sokat kellene vacakolni. Ebben lehet az igazságot, a meggyőződést képlékenyen osztani, az áramlásokat irányítani, kavarni. (Nem szándékozom bántani a meggyőződéses értékteremtő konzervativizmust, mint érték- és elvrendszert: Orbán nem konzervatív, hanem ennek csupán az álcáját használja a maga pragmatizmusa szerint.)

Ezért lehet Orbán rendszerében különböző gazdasági csoportokat „stratégiai” együttműködőknek kinevezni (és helyzetbe hozni), egyidejűleg az ezek ellenfeleinek útját megnehezíteni (a Coca-Cola stratégiai partner, a Pepsi nem - hm, hm). Ezért lehet pályáztatások nélkül tendereket kiírni, személyre szabott jogszabályokat alkotni, meggyőződések és elvek nélkül politikai elkötelezetteket kinevezni, stb… Ezért lehet az, hogy aki tegnap a kegyeltjük volt, ma ki van ebrudalva.

A társadalom azonban éhezi és szomjazza az igazságot. Pénze nincs, jogai is csorbulnak – ennyije azonban mindig marad.

Ha nincs igazság, akkor a rendszer előbb vagy utóbb bukik. Tudhatnánk, mert láttunk már ilyet.

A mai helyzetben a bukást sietteti a gőgösen kérkedő politikai pökhendiség, a mindenütt egyre nyilvánvalóbb amatőrizmus (amit ráadásul profizmusnak állítanak be), a bölcselet teljes hiánya, az értékteremtéstől való teljes eltávolodás, a politikai felülkerekedés nyilvánvaló kéje.

A Fidesznek nincs következetes, elvszerű és koherens programja, olyan paradigmája, amin a kormányzás alapszik. Túl vagyunk azon a ponton, hogy ezt a hiányt a kommunikáció továbbra is el tudja fedni.

…És a kérdés innentől kezdve nem is az, amit a cím rejt. Hanem az, hogy a bukást felelősségre kész, elvszerű baloldal, liberális és konzervatív oldal fogja-e várni, kapunk-e végre elveket, vagy csupán a politika következő szemfényvesztő, szélhámos csapata lovagolja meg majd a lehetőséget.

69 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://arrajutottam.blog.hu/api/trackback/id/tr877407444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.04.29. 05:50:22

A Fideszt egy dolog fogja megbuktatni: saját gyávasága.

Girhes Joe 2015.04.29. 16:43:04

Miért? Fog? A Fidesz? Bukni?

♔bаtyu♔ 2015.04.29. 17:08:03

Kitalálom, jövő hét kedd. Most tényleg bukni fognak Orbánék, a népharag.

Gyurcsány melegít.

♔bаtyu♔ 2015.04.29. 17:09:25

@Girhes Joe: Mert különben ugrik az index címlap.

Netuddki. 2015.04.29. 17:09:59

Felesleges az orbánnak és a fidesznek ekkora feneket keríteni. Mindig valaki bepróbálkozik.
Röviden és tömören? Egy utolsó tolvaj geci. Ennyi. Kár a szóért.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.04.29. 17:42:35

Kit érdekel, hogy miért? Egy az érdekes: mikor?
Ez egy maffia, a maszop sem volt épp egy maszületett bárány kategória, de amit ez a söpredék csinált az országgal, amennyi kárt okoztak már eddig is... időszerű lenne minél hamarabb eltüntetni a közéletből és sittre vágni a vezetőit.

Shlomo a halott zsidó terrorista 2015.04.29. 18:03:12

Tegnap nem bukott meg a Fidesz?

Pedig kedd volt, olyankor mindig meg szokott bukni.

legeslegujabbkor 2015.04.29. 18:27:22

@legeslegujabbkor:
" Nyilvánosságra hozták szerdán a kormányzati honlapon azokat a leveleket, amelyekben Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter az Európai Bizottsághoz fordult az Altus Zrt. másfél milliárd forintos megbízása miatt.
A kormany.hu oldalon megjelentek szerint Lázár János a helyzet tisztázása érdekében Walter Deffaának, az Európai Bizottság főigazgatójának és Martin Selmayrnek, Jean-Claude Juncker bizottsági elnök kabinetfőnökének írt levelet."

Teljesen betojt Lázár, hogy egy olyan ember fogja vizsgálni a mutyikat, aki ismeri minden trükküket :)

dunántúli gyerek 2015.04.29. 18:29:44

A liberalizmusban és a szocializmusban egy a közös.

Magyarországon ha meghallják ezt a két szót hegyeset köpnek a nípek.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.04.29. 18:36:41

@dunántúli gyerek: pontosabban a kommancsok és a náci csürhe körében divatos mindez. De tőletek nem is várunk mást. :D

dual824 2015.04.29. 18:45:34

@Shlomo a halott zsidó terrorista:
Igen! Szívből örülök. Ma is elhagyta fidesst legalább 1100 megvilágosult.

dual824 2015.04.29. 18:46:51

@dunántúli gyerek:
"hegyeset köpnek a nípek"
És leszavazzák a fidesst a térképről!!!

midnight coder 2015.04.29. 18:55:43

Aki 20 évesen nem liberális, annak nincs szíve. Aki még 30 évesen is az, annak nincs esze.

midnight coder 2015.04.29. 18:57:21

@dunántúli gyerek: Van bennük még egy közös: ez az a két szellemi irányzat, aminek a nevében a legtöbb gyilkosságot elkövették a történelem során. A nácik a fasorban sincsenek hozzájuk képest.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.04.29. 19:08:50

@midnight coder: azért ha a kereszténységet is hozzászámolod... mert ugyan névleg vallás, de gyakorlatban ugyanolyan politika... szóval ne nagyon kezdj számolgatni... Egyébként a liberalizmus nevében hol és hány embert öltek meg, nácika?

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.04.29. 19:10:06

@midnight coder: az meg elhanyagolható apróság, hogy per pillanat az elvtársaid közt vannak kommancsok... szóval jobban tennéd, ha kicsit kisebbre vennéd a pofád méretét! :D

sanyix 2015.04.29. 19:14:32

@midnight coder: aki meg fideszes az sík hülye és nincs gerince :)

DR. Smit Pal 2015.04.29. 19:30:30

"Miért fog a Fidesz bukni?"
Szep libernyak alom. A fidesz atombiztosan hozza a ketharmadot 18-ban is.

dual824 2015.04.29. 19:35:38

@DR. Smit Pal: Látjuk az időköziken is ezt a tendenciát.

Tizenötmillió Magyarok 2015.04.29. 19:38:46

"A Fidesznek nincs következetes, elvszerű és koherens programja, olyan paradigmája, amin a kormányzás alapszik."

Te egy idiota vagy, 500 eve ota nincs ilyen jo kormanya az orszagnak, mint most a fidesz.
Orban Viktor, csak Matyas kirallyal, Szent Istvannal, Deak Ferenccel emlitheto egy lapon.

Habony Árpád. 2015.04.29. 19:43:08

@Tizenötmillió Magyarok: Egyetértek, az országnak sosem volt még ilyen nagyszerű vezetője, mint Orbán Viktor. A nemzet minden polgára hálás lehet a zsenialitásának.

dual824 2015.04.29. 19:45:18

@Tizenötmillió Magyarok:
"500 eve ota nincs ilyen jo kormanya az orszagnak, mint most a fidesz.
Orban Viktor, csak Matyas kirallyal, Szent Istvannal, Deak Ferenccel emlitheto egy lapon"

Jujjujjujjj!!!!!!

♔bаtyu♔ 2015.04.29. 20:11:33

@Shlomo a halott zsidó terrorista: Ezen én is nagyon csodálkoztam, de jövő kedd az tuti. Én hiszek a bloggereknek, ők állandóan a nép csuklójának ütőerén tartják a kezüket.

♔bаtyu♔ 2015.04.29. 20:13:51

@Habony Árpád.: Orbánban szerintem nincs semmi különös, a többi volt gagyi. Persze az MSZMP másodosztálya, mit is várt volna az ember.

Furusina 2015.04.29. 20:19:05

A cikknek szinte minden szavával egyetértek. Annyiban egészíteném ki, hogy álláspontom szerint Orbán nem azért váltott ultraliberálisból konzervatívba, mert a cikkben írt bonyolult összefüggésre rájött. A '90- es években nyilvánvaló lett, hogy politikai populációnk nem képes eltartani két liberális pártot: az SZDSZ- t, és annak kvázi ifjúsági szervezetét, a FIDESZT. Az MDF fokozatos, a szavazópolgárok által előidézett gyengülésével párhuzamosan kezdte föladni liberális hangvételét, ami nem volt gyors, és átmenet nélküli. Ha emlékszünk, még a 'polgár' kifejezés erőltetésére. Akkor, még inkább az országlakosok félutas idomulását szerették volna előidézni liberális irányba. Az a bizonyos kézcsók... Az adta meg a bizonyosságot, hogy ezeknek ( nemzeti érzelmű országlakosok), csak a pannon szimbólum rendszer kifényezése kell, semmi más nem érdekli Őket, ha ezt megkapják, ki vannak elégítve, és más területen (pénz) a kormányzat azt csinálhat, amit csak akar. Álláspontom szerint, ennek a rövidlátó, rövidtávú pillanatemberkék dáridójának utolsó pillanatait éljük most.

Blogger Géza 2015.04.29. 20:26:43

Nincs olyan, hogy "igazság". Ebből következően olyan sincs, hogy "igazságos". Mindenki mást tart annak. Egyesek azt tartják igazságosnak, hogy az is kapjon szép jövedelmet, aki nem dolgozik (ez most a sláger a baloldalon), más meg azt, hogy "aki nem dolgozik, ne is egyék". Ugyanúgy van, aki a progresszív, van, aki az egyenesen arányos adózást. Minden esetre sok kérdéseben a Fidesz igazságfelfogása áll talán legközelebb az átlagmagyaréhoz, ezért is olyan sikeres. És ehhez nem kell semmi különös ideológiai katyvasz.

hauptrichter 2015.04.29. 20:29:15

@Tizenötmillió Magyarok: Mármint az esélye volt meg rá. Csúnyán eljátszotta.
Egyszer talán majd Te is meglátod a valót...

Blogger Géza 2015.04.29. 20:32:34

@Furusina: Már az 1990-es választások előtt hangsúlyozni kívánta a Fidesz, hogy ők nem az SZDSZ ifjúsági szervezete. Már az elején nemzeti liberálisnak nevezték magukat (hogy elhatárolódjanak az SZDSZ-től, amely minden volt, csak nem nemzeti) s hát akkoriban a liberális korántsem volt annyira lejáratott kifejezés, mint manapság ("hála" az SZDSZ-nek), Maga az MDF is bevett ideológiái részesévé tette a liberalizmust. Az SZDSZ ténykedése következtében viszont mindenki más menekült ettől a szótól később. Ettől fügelenül a Fidesz politikája sok tekintetben ma is ugyanúgy (nemzeti) liberális, példa erre az egykulcsos adó, a liberális munka törvénykönyve, az alacsony jövedelemadózás. Csak hát ez a szó lejáratódott.

lavór 2015.04.29. 20:37:32

"Miért fog a Fidesz bukni?"

Mert semmi nem tart örökké.

De a Fidesz úgy cselekszik, mint aki szánt szándékkal nem akar már hatalomban maradni.
Valójában ellenzék sem kell a bukásukhoz, önmagukat elintézik.

♔bаtyu♔ 2015.04.29. 20:43:13

@Furusina: Hagyjuk már ezt, az SZDSZ-el nem az volt a baj, hogy liberálisok. Szart sem érdekelt volna ez senkit, ha a pökhendiségük és lilaságuk mellett dübörög a gazdaság és tartósan 8% feletti a GDP.

Amúgy Orbánék megértették, hogy liberálisnak és kommunistaellenesnek egyszerre nem lehet lenni. Orbánék pedig kommunistaellenesek voltak és ma is azok. Azt is megértették, hogy 94-ben a hatalom ára a bukás, ha akkor leparkolnak az SZDSZ mellé, ma nincs Fidesz.

Sokaknak evidens, hogy a politikában minden megengedett, a pártok súlya ugyanannyi, csak az egyiknek szerencséje van, mert a birka választók, vagy más, bármilyen ostoba indok.

Pedig nincs így, a balliberális pártok alapvető teher, hogy az ország lakosságának most olyan 40%-a semmiképp nem szavaz balliberális pártra, ez a szám egyébként az MSZP szimpatizánsainak kihalásával folyamatosan nő, 1994-ben még kb. 30% volt ez a szám. Orbánék szerintem ezt is felismerték.

midnight coder 2015.04.29. 20:56:42

@pythonozok: A kommancsok az MSZP. 100%-ban. Nem néhány átigazolt polgár, hanem 100%-ig, az elsőtől az utolsóig. Az MSZP ugyanis úgy jött létre, hogy az MSZMP-ből kiváltak a tisztességes kommunisták, már ha létezik ilyen. Aki pedig azóta csatlakozott, az pontosan tudta hogy a Párthoz csatlakozik. Erre az MSZ(M)P anno eléggé rá is játszott, lásd a szocotthonokban haknizó Horn ha még rémlik valami. Neked - és pár másik jóelvtársnak - az a bajod, hogy azt hiszitek, hogy az állam csak a kommunizmusban lehet erős. Holott, a történelem során számos állam volt erős miközben egyáltalán nem volt kommunizmus.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.04.29. 20:57:41

@midnight coder: és tükörbe tudsz nézni anélkül, hogy leköpnéd magad?

midnight coder 2015.04.29. 20:59:43

@Tizenötmillió Magyarok: Egy fenét. Max. azt lehet elmondani, hogy még mindig kevésbé rossz mint a komcsilibsik voltak. De van ott hülyeség Orbánéknál is bőven, lásd stadionok, boltbezárások, internetadó, chipsadó, trafikok.

midnight coder 2015.04.29. 21:00:48

@pythonozok: Ha nem gondolok arra, hogy az első két ciklusban az SZDSZ-re szavaztam, akkor igen.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.04.29. 21:06:09

@midnight coder: te. Az SZDSZ-re. Aha. Én meg a jobbikra... :DDD

1ghost 2015.04.29. 21:17:49

@sanyix: "aki meg fideszes az sík hülye és nincs gerince :) "

Sanyix ezt kicsit pontosítom: A fideszesek általában nem hülyék, viszont a hülyék általában fideszesek.

Visceroid 2015.04.29. 21:39:37

A Fidesz bukni fog és jön a Jobbik. Aztán a Jobbik fog bukni és jön a Fidesz....

sterimar 2015.04.29. 21:48:31

Persze, előbb utóbb biztosan bukni fog, ez nem kérdés. Egyelőre viszont nem úgy tűnik, hogy ez egyhamar bekövetkezne, még mindig a Fidesz messze a legerősebb kormányzóképes párt, a többi csak lohol a nyomában. Hogy fog-e ez változni 2018-ra? Ezt nem lehet tudni, akár változhat is, de ha minden úgy marad, ahogy van, akkor nem valószínű, hogy bukik. Hacsak a bal össze nem fog a jobbikkal, de hát ugye ezt hatalmas arcvesztés nélkül egyik oldal se tudná kivitelezni, úgyhogy ennek minimális az esélye.

sterimar 2015.04.29. 21:54:14

@pythonozok: Hány éves vagy királyfi? Azt ugye tudod, hogy 90-ben és 94-ben az SZDSZ még egymilliónál is több szavazatot kapott? Innen sikerült leküzdeniük magukat a megsemmisülésig. Sok választójuknak ugyanis megfeküdte a gyomrát, a harcos antikommunizmus után, hogy összeálltak az utódpárttal. Nem egy embert ismerek, akik a kommunista ellenességük miatt az első választásokon az SZDSZ-re szavazott, aztán átpártolt a Fideszhez. Űgyhogy igen, van ilyen. Mégpedig nem is kevés.

Szabványok 2015.04.29. 22:55:25

Ostobaságot ír a blogger a konzervatívizmusról. A konzervativizmus a régi, jól beválthoz való ragaszkodás, a kísérletezés mellőzése. Nem ellentéte sem a szocializmusnak, sem a liberalizmusnak.
Például azokra a konzervatívokra, akik máig a szabadversenyez kapitaizmusban hisznek, azt szokták mondani, hogy "neoliberális". Mert ugyanazt a (gazdasági) liberaliz,must képviselik, mint 100 éve, tehát konzervatívok.
A fidesz nem liberális. Nagyon nem liberális, illeberális. annyira illeberális, hogy már a demokráciát is kikezdte. Ugyanakkor konzervatív, abban az értelemben, hogy a régi, jól bevált szocialista, baloldali értékekekkel próbálja maga mellé állítani a zemberet. A népboldogításban, a rezsicsökkentésben, a teljes foglalkoztatottságban, a kisember megmentése a bankoktól, EU-tól, multiktól, internettől, stb.

2015.04.29. 23:25:29

Kurvára nem ez a konzervativizmus. Olvass már egy kis politikai filozófiát. Amúgy meg röhejes a fidesz bukásáról posztolgatni a libsi blogszférába, egyrészt mert már tele van vele, másrészt nincs, aki a fideszt ténylegesen leváltsa. Itt csak egy a lényeg, hogy ballib restauráció még EU vagy akár CIA segítséggel is elképzelhetetlen még pár évtizedig ebben az országban. Innentől kezdve nektek tökmindegy, hogy mi lesz utána, mert továbbra is csak a vinnyogás és bérretegés marad számotokra mint közéleti eszköz. Esetleg el lehet menni innen a buzi európába, ha nem tetszik.

sanyix 2015.04.29. 23:40:21

@♔bаtyu♔: "Orbánék pedig kommunistaellenesek voltak és ma is azok." muhahahaaa ja, annyira kommunistaellenesek, hogy tele van komcsikkal a fütyisz, és még védik is őket. Annyi kommunistaellenesek mint a szovjetúnió :D

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.04.30. 06:10:10

@pythonozok:

"a liberalizmus nevében hol és hány embert öltek meg"

Amerika és Afrika gyarmatosítása például.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.04.30. 06:12:26

@retrovírus:

Orbán éppen most kezdett visszakéredzkedni a washingtoni akolba, azaz a CIA biztosan SOHA nem fogja őt megdönteni.

Én természetesen megvetem ezért Orbánt, s nem fogok rá szavazni, de a nagy többség számára így is ő marad a kisebbik rossz.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.04.30. 06:14:37

@pythonozok:

A MIÉP fénykorában nagyon sok MIÉP-est ismertem. Kétharmaduk volt SZDSZ-szavazó volt korábban.

Szóval ne a mai helyzetből indulj ki.

S arra is emlékszem, amikor a korabeli jobboldal számára a FIDESZ volt az egyik fő ellenség.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.04.30. 06:17:36

@♔bаtyu♔:

Ennél ez azért bonyolultabb, de tény: a korosztályok eltérnek egymástól.

Jelenleg a legnépszerűbb párt:
- fiataloknál: Jobbik,
- középkorúaknál: Fidesz,
- időseknél: ballibek.

jog-ász 2015.04.30. 06:56:57

hááát a konzervativizmusig jutottam, súlyos tévedések. megkérdeznék egy német vagy brit nemzeti liberális, vagy konzervatív személyt, hogy mit gondol amikor ezt olvassa.
nekem van német konzervatív, és brti konzervatív barátom, súlyosan sértő lenne rájuk nézve amit a poszt a kozvervativizmusról állít. nem ismerek más olyan személyeket akik náluk jobban tiszteleben tartanának pl szabadságjogokat, véleménykülönbségeket.
ez a konzervatív fogalom, az itthoni balos közgondolkodás a konzervativizmusról, primitiv és leegyszerűsítő.

♔bаtyu♔ 2015.04.30. 08:15:05

@maxval bircaman szerkesztő: Elmondanám, hogy a nyugdíjasok az egyik legkomolyabb méretű választói réteg, ráadásul "vastagsága" folyamatosan növekszik.

Na most ehhez képest a ballibsi össz népszerűsége kb. 15%.

Ez amit te írsz, sima sztereotípia.

♔bаtyu♔ 2015.04.30. 08:20:54

@jog-ász: A liberális média felépítet egy álvilágot, amit nem csak ők vesznek komolyan, de azt is elvárják, hogy más komolyan vegye.

Ebben a világban szabad a sajtó akkor is ha rettenetes mértékben el van nyomva, egyetlen más politikai oldal képviselői, szimpatizánsai se, demokraták csak ők, a nemzeti ellenség, kivéve ha Izraelről van szó, ugyanis ott ennek címén bármi mehet.

Ebből az is kiderül, ez a média kiknek a kezében van.

Furusina 2015.04.30. 08:27:45

@Blogger Géza: Mivel hivatás szerűen trollkodja szét az ellenzéki hozzászólásokat, nem tudom olvassa- e ennyi idő után a válaszomat. Ön, csak annyit bizonyított hozzászólásával, hogy a nemzeti oldalon a Fidesz egy blöff,, átverés, megélhetés célzattal. Valóban, a sok zavarosságban, ill. amellett föllelhetők az eredeti liberális gadaság/politika elemei. Más: valóban hangsúlyozták az SZDSZ- től való különállásukat, mi mást tehettek volna?

Furusina 2015.04.30. 08:34:08

@♔bаtyu♔: Én nem azt írtam, hogy az embereket érdekelte, hogy ki liberális, és ki nem. Én azt írtam, hogy ez a pártoknak, így a Fidesznek volt fontos. Ezek mentén politizáltak. Azt, hogy mit ismertek föl, és mit nem nem tudhatjuk. A '90- es években, csak annyi volt nyilvános, közbeszédszerű tény, hogy két liberális párt nem tud érvényesülni e kis hazában.

♔bаtyu♔ 2015.04.30. 08:34:42

@Furusina: Ennek azért nincs sok értelme, mert a trollkodás nem azt jelenti, hogy nem azt írja le, amit te szeretnél olvasni.

B.Géza akkor trollkodna, ha válasz helyett pld. az anyádat szidná, személyeskedne, provokálna.

♔bаtyu♔ 2015.04.30. 08:46:05

@Furusina: Én azt írtam, hogy Orbánék felismerve mivel jár az, hogy liberálisok, már nem akartak liberális párt lenni.

A liberális jelentése egy szónak csak azt jelenti, hogy szabadelvű. Pártmeghatározása ennél jóval több, pld. el kell ismerni azt a típusú beavatkozást, amely meghatározza (korlátozás útján) milyen legyen a média, a közbeszéd középpontjába kell helyezni a holokausztot, a választandó minta az angolszász atlanti és mások.

Orbánék az ehhez a világhoz való maximális csatlakozást utasították el, természetesen csak részben, felismerve, hogy pld. a teljes gazdasági függés óhatatlanul a mozgástér elvesztésével jár, vagy akár azt, hogy sok olyan társadalmi probléma van, amelynek liberálisok által javasolt, követelt megoldása nem működik. (Pld. a cigány-integrációban az ösztöndíjrendszer nem sokat ér, a kötelező óvodáztatás és iskoláztatás nélkül).

Blogger Géza 2015.04.30. 09:32:37

@Furusina: Blöff? Már mitől lenne blöff? Szerintem ugyanúgy nem érted, mit jelent az szó, mint azt, hogy "széttrollkodni". Az, hogy a magyar gazdaságpolitika nem blöff, nagyon fényesen mutatják az elmúlt időszak sikerei. Szerintem inkább a kritikák bizonyultak blöffnek. (Nem jött be hogy IMF hitel nélkül összeomlunk, nem jött be, hogy a kamatenyhítés zuhanásba viszi a forintot, nem jött be az, hogy a különadók miatt nem lesz növekedés, és még nagyon sok ilyen blöff nem jött be.) Lásd még:

"Ez utóbbit tette tegnap a Standard & Poor's is: a nemzetközi hitelminősítő a korábbinál kedvezőbben ítéli meg a magyar gazdaság középtávú növekedését. Mindez azt mutatja, hogy külföldön is elismerik az ország eredményeit. Ez sem volt mindig így, mindenki emlékezhet arra, milyen össztűz alá vették 2010 után az Orbán-kormány intézkedéseit. A jobboldali kabinet külföldön és itthon is kapott hideget-meleget. Miután rendbe tették az államháztartást, azért ütötték vágták őket, mert nem kapott lendületre a növekedés. Ma már ezt sem tudják a kormány orra alá dörgölni, így a balliberális oldal megmondóembereinek nem maradt más muníciója, mint annak sulykolása, hogy az erőteljesebb bővülés csak átmeneti, előbb-utóbb úgyis összedől minden. Mondták ezt már korábban is, eddig nem jött be. Azt is nagy hörgés fogadta, amikor elkezdődött a Magyar Nemzeti Bank kamatcsökkentési sorozata. Az ország azonban olyannyira nem rokkant bele, hogy a minap indult újra a második enyhítési ciklus."

www.napigazdasag.hu/cikk/42080/

♔bаtyu♔ 2015.04.30. 09:37:34

@Blogger Géza: Az benne a poén, hogy a pénzügyi világ a CDS felár szerint alapból feljebb minősíti Mo-t mint a hitelminősítők, akik most már csak kizárólag azért nem minősítik feljebb az országot, mert Orbánék nem akarják kivezetni a bankadót. (Ezt konkrétan meg is mondják).

Nehogy már elterjedjen az, hogy bankadókkal ki húzhatják magukat a szarból a benne lévő országok.

Szlovákiával sem jöhetnek, ugyanis a növekedésünk nem csak nagyobb, de "egészségesebb" is, mivel nem járt vele államadósság növekedés mint náluk.

pityókaborsommelier 2015.04.30. 10:04:22

@Tizenötmillió Magyarok: @Habony Árpád.: Ceausecu PCR! Ceausescu Socialism! Ceausescu si poporul ne cladeste viitorul!

pityókaborsommelier 2015.04.30. 10:06:24

@maxval bircaman szerkesztő: Azt speckó még a konzervatívok (ö királyi felsége nevében stb) csinálták.

pityókaborsommelier 2015.04.30. 10:07:26

@maxval bircaman szerkesztő: A gyarmatosítás ideológiai alapját jelentő fehér faj felsőbbredűsége tézis is tipikusan konzervatív.

pityókaborsommelier 2015.04.30. 10:58:40

@maxval bircaman szerkesztő: Na ja, XIV (az állam én vagyok) Lajos a liberális. Vagy Aragóniai Ferdinánd. Beszarok!

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.04.30. 11:17:52

@pityókabor sommelier:

Ismétlem: ne keverd a szavakat. Ne a liberális mai jelentését nézd.

sanyix 2015.05.01. 08:40:14

@maxval bircaman szerkesztő: a "ballib", és a fütyisz rajongói szinte ugyan azok: idős-idősödő kádári időkre nosztalgiával gondoló, szellemi képességekben kihívásokkal küszködő lények.